- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
ÇARŞAMBA PAYLAŞIMLARIM 13. 14 EYLÜL 2022
TÜRK MİLLETİ
KENDİNİ, MİLLİ EĞİTİMİNİ, YÖNETİMLERİNİ,
NEDENİNİ SORMADAN SÜREKLİ ELEŞTİRİYOR!
Atatürk’ün ölümünün hemen ardından; Atatürk’ün yazıp/ yazdırdığı kitaplar. Sırasıyla 1,2,34 (Kitaplaştıran Afet İnan) Türk Tarihinin Ana Hatları, Liseliler için Tarih I, II,III, IV, medeni bilgiler, askerlik vazifesi, yurttaşlık ders kitabı ve daha sonra Afet İnan’ın yazdığı Medeni Bilgiler ve M. Kemal Atatürk’ün El Yazıları kitabı 1939 sonrası önce içeriği değiştirildi sonra okul öğreniminden kaldırıldı!..
Ekte Görseller 1, 2, 3, 4, 5
Bu kitapların yazımı nasıl gerçekleşti!
1- Atatürk, Afet İnan ve oluşturulan kurul 1927 Türk Tarihinin Ana Hatları kitabının yazımına başladı. 1930 yılında bitirildi 100 adet bastırılarak Türkiye ve dünya tarihi uzmanlarına değerlendirmeleri için gönderildi.
2- Atatürk Türk Tarihinin Ana Hatları kitabının içeriğinden hareketle, lise I, II, III, IV Tarih Kitaplarını yazdı.
3, 4 - Medeni ve Yurttaşlık Bilgileri ve Askerlik Vazifesi kitaplarını yazdı, yazdırdı. Bu kitaplar yeni Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş, işleyiş kitaplarıdır. Atatürk yukarıda konu edilen kitapları yazarken kendi el yazısı notlarını içerir ve kendisi yazdığının kanıtlarıdır. Yazısı imzası ile de özdeştir.
5- Daha sonra Afet İnan’ın yazdığı Medeni Bilgiler ve M. Kemal Atatürk’ün El Yazıları kitabı. İçeriği Atatürk’ün kendi el yazı notlarıdır.
Atatürk’ün Vefatı Sonrası Lise Tarih Kitaplarının İçeriği Neden Değiştirildi!
Tarih kitapların içeriği; Türklerin bin yıllardır Anadolu, Türkistan, Avrupa(Etrüskler) ve dünyanın diğer birçok yerinde yaşadıklarını, kültürlerini, Türkçe dilini, gelenek, töre değerlerini kapsıyordu. Bunlar Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş değerleridir. Türklerin gerçek tarihi ; Eti, Hitit, Hurri, Hatti, Sümer, Babil, Elam, Akad, Urartu, Asur tarihini anlatılıyordu. Cumhuriyet döneminde Türklere Türk tarihini okullarda öğretmeye başlanmıştı. Atatürk’ün vefatının hemen sonrası hükümetin önerisi doğrultusunda 1939 öğretim yılına yetiştirilmek üzere Şemsettin Günaltay tarafından Türk Tarihi bu kitaplardan çıkarıldı yerine bu gün de öğretilen eski Grek ve Roma tarihi koyuldu.
Türk insanı kendisinden, tarihinden uzaklaştırıldı, kendine güvenini kaybetti, yok edildi.
Bu girişten sonra gelelim başlıktaki sıkıntılarımızın nedenlerine. Cengiz Özakıncı onlarca kitaptan derlediği ve bizlere sunduğu bu önemli bilgiler şöyledir:
Atatürk 10 Kasım 1938 de vefat etti, 12 Mayıs 1939 tarihinde, dönemin Türkiye Cumhuriyeti yönetimi İngilizlerle adına stratejik dedikleri ilk anlaşmalarını yaptı. Bunun karşılığı 20 ye yakın kredi anlaşması ve Milli Eğitim anlaşmaları yapıldı. Dünya klasikleri diye İngiliz’in kitapları, tiyatrosu, oyunları, edebiyatı, sanatı insanlarımıza öğretilir oldu. Türkiye ham madde verecek, İngiltere’den sanayi malları alacaktır dediler. Kendi kendimizden uzaklaştırıldık, yok edildik.
İngiliz yetmedi, Fransız’ı ve diğerleri sıraya girdiler, antlaşmalar yaptılar, kapitülasyonlar yeniden başladı. Türkiye Cumhuriyeti üniversitelerinde, Halk Eğitim Merkezlerinde, uydurma Eski Grek ve Roma tarihi eğitim öğretim sistemi öğretilir oldu. Bunları yapanlar dünyanın en gelişmiş ülkesine teslim oldukları için çok mutluydular. Mandalaşma tüm kılcal damarlarımıza girdi. Okullarımızdan Atatürk’ün yazdığı Türklerin kendi tarih, yaşam, askerlik kitapları kaldırıldı, yerlerine eski Grek, Roma tarihi, yaşamı öğretilmeye başlandı. Türk Milletine uymayan bu sistem içinde kendimizi kaybettik, yok ettik. Şimdi kimiz bilmiyoruz! Sürekli şikâyet ediyor ve eleştiriyoruz. “Bugünkü tüm sıkıntılarımızın kırılma, başlangıç noktasıdır.”
Atatürk Şöyle Diyor:
Türkiye Cumhuriyetini kuran Türk halkına TÜRK MİLLETİ denir. Türk milletinin yaşadığı alan tüm dünya kıtalarını kapsar, ancak bu yaşadığı alan Misaki Milli ile sınırlanmış ve tüm dünyaca kabul görmüş Anadolu’dur. Türklerin vatanı hiçbir şart altında ayrılık kabul etmez bir kütledir.
Türk Milletinin her kişisi küçük farklılıklarla birbirlerine benzer. Çok büyük coğrafyada yaşayan bu millet doğaldır ki, küçük farklılıklar gösterecektir.
1945 Sonrası Oluşanlar
Türkiye İngiliz kontrolünden ABD’nin kontrolüne geçti. Okullar, fabrikalar, üretim yok edildi, üstüne darbeler, parasal krizler, kendi insanımıza eziyetler, sağ, sol, dinci, dinsiz, alevi sünni karşıtlıkları oluşturuldu. Avrupa’ya insanlarımız köle, Kore’ye ölüme gönderildi. 27 Aralık 1949 yılında ABD ile yapılan Fullbrite antlaşması ile Milli Eğitim ve Askeri yönetim(Nato) tamamen ABD’nin kontrolüne geçti. Çocuklarımız her yıl yeni bir eğitim, öğretim düzeniyle alabora edildi, ediliyor. Meslek liseleri engellenip genel liselere geçildi. Bu liste çok uzayabilir.
Sonuç
“Kısaca şunu anlamak gerekiyor, kurşun namludan mikron mertebesinde saparak çıkarsa ilerideki yapacağı sapma ile hedefin çok uzağında kalınması tartışılmaz. Ülkemiz Atatürk yolundan böyle oyunlarla saptırıldı, bu saptırılmalar gittikçe büyüyor, insanlarımız birbirlerini kendileri suçluyorlar! Kendimizi suçlamak çok yanlış, bireysel yapılması gerekenleri her Türk vatandaşı zaten yapıyor. Sistem ne diyorsa onu yapıyor. Sorun Türk Milletinde değildir.”
Kurtuluş Türk’ün özüne Atatürk ilkelerine dönmesidir. “BU KUDRET DAMARLARINDA Kİ, ASİL KANDA MEVCUTTUR.”
Ekte Görseller: 6,7,8,9,10
6. Milli eğitimde “kültür reformu” gerekir diyor. Anlamı: Türk Tarihi yerine Eski Grek-Roma Tarihi ve İngiliz eğitim sistemi gelecek. Atatürk’ün kurduğu düzen sona eriyor.
7. ABD heyetinin Türk Milli Eğitimini hakkında batırma raporudur.
8. 1938-1939 tarihlerinde Türk İngiliz ilişkileri kitabı. İngiliz kredi antlaşmalarını içerir (Mandalaşma).
9. Oktay Akbal isyan ediyor. Atatürk’ün Medeni Bilgiler kitabı nerede neden yok.
10. İngiliz diyor ki Köylerinizi de bizim köyler gibi yapacaksınız.
Metin Cansız
12 Eylül 2022 Türkiye
Kaynak
Cengiz Özakıncı: https://youtu.be/Q6t4FjsHAvg
Yayın Tarihi: 29 Eylül 2018
Lütfen okuyun, izleyin ve paylaşın. Herkes gerçek tarihimizi öğrensin.
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Yorumlar
Yorum Gönder